fredag 20 maj 2011

Im in love with a fairytale? Javisst!!

Hur klamra sig fast vid verkligheten? Jag undrar, är det inte tråkigt? Jovars visst är det så.
I mina drömmar går det så mycket lättare, där är jag gladare, tills väggen av verklighet står i min panna och stoppar mig, tillfälligt.

För sen kommer drömmarna igen och driver hårt på i motvind.
Att förverkliga drömmen = slit och släp i en karg verklighet, en ständig kamp?
Jo förvisso, förvisso.
Det gäller att "keep on top of it".

För mig kan det vara som att hålla sig kvar på en jättelik badboll dessutom en insåpad badboll..
Inte så lätt och ibland, rätt ofta åker man av.
Men klarar du att hålla dig kvar och till och med avancera till nästa nivå så känns det lättare, likt ett dataspel.
Därifrån kan dock fallet vara ännu högre!
Aj....
Men likt ett dataspel kan du alltid vara med, alltid börja om, alltid trycka på play igen och igen :)
Det fina i kråksången alltså, det kommer alltid nya oskrivna dagar för dig att leva i.
Så vackert som det är sagt <3

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar