onsdag 18 maj 2011

OOOOOnssssdaaaaaaaag

och jag undrar åter, har jag en bokstavskombination?
jo en har jag, den lyder såhär:

SpVd = Sommarpepp.Vinterdepp.
Har hittat på den alldeles själv :)
Många lider av den, men nu kan det konstateras SpVd finns!
Är jäkligt på just nu , då Sp delen av det hela är på väg ut i full blom.
Någon? Plocka upp mig sen när Vd tar över??! Snälla?

Eller är det bara en sådan "det är för bra för att vara sant" känsla som har tagit mig med storm? Man tror man lider av något för man tycker man har det för bra, eller för all del för dåligt? Man vill helt enkelt sätta etikett på tillvaron. Man vill ha kontroll och får det igenom en diagnos som man då lite kan skydda sig i..?
Nog för att folk brukar säga att jag är galen, men för att citera en kompis - Det är bara smicker det! Och faktiskt när de säger att jag är det så känner jag mig HELYLLE, dessa människor har aldrig sett en galen typ isåfall, inte heller kan de ha sett en större variation av människor? Eller har dom inte reflekterat över hur människorna de träffade faktiskt var?
Visst jag tappar kontrollen ibland, är säkerligen missbrukartypen,otroligt impulsiv,sjukt glad och ledsen, ganska snäll men kan också begå överlagda handlingar utan större problem, men galen? Näää..

galen
1.som är på ett sätt eller göra saker som inte anses normalt eller klokt, ofta på ett impulsivt sätt
Cykla ner för backen? Är du galen?
2.fel, tokig
Nu blev något galet.
3.(vardagligt, nedsättande) som är psykiskt sjuk
Hon blev galen under livets höst.
4.förälskad, med betoning på de överväldigande känslorna
Han är visst helt galen i henne.

Hmm... Ovanstående känns igen på alla punkter, men en har ännu inte peakat i galenskap under livets höst...

Galen
Galnare
Galnast

Just att alla inkl.mig vill sätta etikett på allt , allt ska ha en bestämd form.

Känslor, förälskelser, stämningar, energier kan inte riktigt ha det- det gillar jag!

Det som då någon har bestämt inefattas i ordet galen - kan jag vara nära det är jag nöjd!
Tror man bör förstå hur lite kontroll man egentligen har, betyder INTE att man ska luta sig passivt tillbaka men låt för fan lite mystik träda in, annars riskerar du en död orsakad eller genomsyrad av falsk tristess!

Trevlig onsdag på er!

// Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar